• 021-88534337-9
  • 09309747471
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • شنبه تا پنج شنبه 19-8

الگوریتم یادگیری عمیق هوش مصنوعی چگونه به کمک شناسایی تشخیص چهره افراد در دستگاههای حضور و غیاب می آید

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

الگوریتم یادگیری عمیق هوش مصنوعی چگونه به کمک شناسایی تشخیص چهره افراد در دستگاههای حضور و غیاب می آید؟

الگوریتم عمیق یادگیری هوش مصنوعی یکی از از مولفه های بسیار کاربردی برای تشخیص چهره افراد و استفاده در الگوریتم های تشخیص چهره می باشد. به کمک این فناوری الگوریتم های تشخیص چهره به شکل بسیار پیشرفته درآمده است و میزان خطا در شناسایی این الگوریتم ها به شدت کاهش پیدا کرده است. الگوریتم شناسایی چهره در سیستم های حضور و غیاب و کنترل تردد و دستگاههای حضور و غیاب تشخیص چهره کاربرد بسیاری دارد اما سوال این است که یادگیری عمیق هوش مصنوعی چگونه به کمک الگوریتم شناسایی تشخیص چهره در دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره مختلف می آید؟
در ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد سیستم های حضور و غیاب تشخیص چهره و همچنین نرم افزار های گوناگون تشخیص چهره برای شناسایی چهره افراد چالش های مختلفی روبرو هستند که از آن جمله می‌توان به تغییر چهره ظاهری افراد اشاره کرد که در این صورت شناسایی چهره افراد با خطا مواجه می شود و یکی از معضلات موجود در سیستم های کنترل تردد و حضور و غیاب همچنین نرم افزار ها و الگوریتم های شناسایی چهره به حساب می آید
یادگیری عمیق هوش مصنوعی به کمک الگوریتم های شناسایی چهره در دستگاه حضور و غیاب و سیستمهای کنترل تردد آمده است. یادگیری ععمیق هوش مصنوعی بدین گونه کار می‌کند که در صورت مشاهده تغییرات چهره افراد با چهره ثبت شده فرد در دستگاه، این تغییرات چهره در سیستم ثبت می گردد و به بانک اطلاعاتی دستگاه اضافه می شود. این تغییرات چهره شامل استفاده از عینک، تغییرات ظاهری ریش در آقایان، تغییرات آرایش چهره و ... را شامل می شود. در صورت مشاهده تغییرات چهره یاد شده با نمونه ابتدایی چهره ثبت شده افراد در سیستم، تغییرات چهره در دستگاه ثبت می گردد و در شناسایی های بعدی تغییرات چهره یاد شده مورد استفاده سیستم قرار می گیرد. این موضوع باعث می شود سرعت شناسایی چهره در سیستم هایی که از یادگیری عمیق هوش مصنوعی استفاده می کنند به شدت بالا رفته و دستگاه خطای بسیار پایین تری نسبت به سیستم های دیگر داشته باشد.
همچنین الگوریتم عمیق یادگیری هوش مصنوعی باعث می شود که امکان تقلب در سیستم های کنترل تردد و حضور و غیاب غیر ممکن شود. امکان شناسایی عکس و فیلم به عنوان تقلب برای دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره توسط یادگیری عمیق هوش مصنوعی فراهم می‌شود و دیگر شناسایی افراد تنها در صورت حضور فرد در مقابل سیستم انجام می شود همچنین توسط یادگیری عمیق هوش مصنوعی شناسایی چهره افراد توسط ماسک توسط دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره امکان پذیر است.
یادگیری عمیق هوش مصنوعی این امکان را برای سیستم های کنترل تردد و حضور و غیاب تشخیص چهره فراهم آورده است که با ضریب خطای بسیار ناچیز و سرعت شناسایی بسیار بالا دقت و سرعت فوق العاده ای را برای کاربران فراهم کند.


تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آرمان سیمرغ پارسیان می باشد.