• 021-88534337-9
  • 09309747471
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • شنبه تا پنج شنبه 19-8

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و یا تشخیص عنبیه ؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره  و یا تشخیص عنبیه چشم کدام یک مناسب است؟


در حال حاضر سوال بسیار مهمی که برای کاربران سیستم های حضور و غیاب و کنترل تردد به دلیل شیوع ویروس کرونا و استفاده از دستگاه های حضور و غیاب بدون تماس استفاده می کنند این است که دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره مناسب استفاده برای آنهاست و یا دستگاه های تشخیص عنبیه چشم؟ در پاسخ به این سوال می بایست در ابتدا نحوه کارکرد هر یک از دستگاه های تشخیص چهره و عنبیه چشم مورد بررسی قرار گیرد و همچنین علت استفاده از دستگاه تشخیص عنبیه برای کاربران بررسی گردد.
بسیاری از کاربران به دلیل اینکه دستگاه های حضور غیاب تشخیص چهره امکان شناسایی چهره توسط ماسک را ندارند به سمت سیستم های حضور و غیاب تشخیص عنبیه می روند و در پی یافتن راهکار جدید از طریق دستگاه حضور و غیاب تشخیص عنبیه هستند.
در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که سیستم های تشخیص عنبیه برای شناسایی عنبیه افراد از نور مادون قرمز (IR) استفاده می کنند. لازم به ذکر است شناسایی این دستگاه ها با تابش مستقیم نور مادون قرمز به عنبیه چشم و اسکن عنبیه چشم صورت می گیرد. استفاده مستمر از دستگاه های حضور و غیاب عنبیه و تابش مستمر روزمره نور مادون قرمز به عنبیه چشم مشکلاتی را برای بینایی افراد ایجاد می‌کند که از آن جمله می‌توان به دوبینی، ظعف بینایی چشم، آب مروارید و...اشاره کرد. این در حالی است که سیستم های حضور و غیاب تشخیص چهره به روز، از نور مرئی برای شناسایی چهره استفاده می کنند و به کمک الگوریتم شناسایی هوش مصنوعی شناسایی چهره افراد را حتی در صورت استفاده از ماست و یا عینک آفتابی انجام می دهند. همین امر باعث می شود در شرایط گسترش ویروس کرونا حتی در صورت استفاده از ماسک شناسایی کاربران بدون هیچ گونه اشکالی صورت گیرد و دیگر نیاز به استفاده از سیستم های تشخیص عنبیه که و اسکن عنبیه توسط نور مادون قرمز وجود نداشته باشد. به عبارت دیگر شناسایی چهره در دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره که دارای الگوریتم شناسایی هوش مصنوعی و الگوریتم های پیشرفته روز هستند با استفاده از نور معمولی محیط صورت می گیرد این در شرایطی است که شناسایی عنبیه افراد توسط نور مادون قرمز توسط سیستم های حضور و غیاب تشخیص عنبیه انجام می‌شود و به مرور زمان در بازه زمانی ۶ماه الی یک سال تاثیرات منفی خود را بر روی چه چشم افراد نشان می دهد. از این رو استفاده از سیستم های تشخیص عنبیه چشم برای کارکرد های روزمره همچون حضور و غیاب افراد پیشنهاد نمی گردد.
لازم به ذکر است که سیستم های حضور و غیاب جدید مجهز به سیستم های تشخیص عکس و فیلم هستند و بدین صورت امکان تقلب در این دستگاه وجود ندارد و دیگر نیاز به استفاده از سیستم هایی نظیر عنبیه چشم برای کارکرد های کنترل تردد و حضور و غیاب وجود ندارد.
با توجه به موارد ذکر شده ارگانها و سازمانهای مختلف برای انتخاب سیستم های حضور و غیاب مورد نیاز خود می باید به سلامت کارکنان خود نیز دقت کنند و با انتخاب سیستم حضور و غیاب و کنترل تردد مناسب سلامت کارکنان خود را به خطر نیندازند.


تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آرمان سیمرغ پارسیان می باشد.